PRAKTISK INFO & FAQ



• Hvilke
type mad/menuer tilbyder I?
Vi præsenterer dagligt mere end 110 forskellige frisksmurte stykker smørrebrød, herudover har vi lune- og kolde retter, den lille FOROKOST samt SCHØNNEMANN ANRETNING.
Mod forudbestilling serverer vi b.la.  SILD & SNITTER, SNITTER, SMØRREBØD, diverse ANRETNINGER 
 
• Hvad er Jeres åbningstider?
Vi har åbent: MANDAG - LØRDAG 11:30 - 17:00
FROKOST SERVERES: 11:30 - 14:00 eller 14:14 - 17:00
LUKKET SØN- OG HELLIGDAGE
Herudover holder vi lukket PÅSKELØRDAG og holder  SOMMERFERIE ugerne 29,30 og 31 samt mellem JUL og NYTÅR
Vort køkken er åbent indtil Kl: 16:00

• Hvornår kan vi bestille bord?
Vi tager normalt bookinger tre måneder forud ved rullende dato; for eksempel, hvis de ønsker at booke til den 25. september er det tidligste de kan foretage reservationen den 25. juni.
Der kan forekomme særlige frister omkring bestilling af bord til højtiderne.

- vi beder Dem venligst om, at overholde den aftalte tid, da vi desværre ikke har ventefaciliteter.
- såfremt De ikke kan overholde den aftalte tid beder vi om, at De kontakter os da vi forbeholder os retten til, at frigive Deres bord, såfremt De ikke er ankommet senest 15 minutter efter den aftalte tid

Bemærk venligst, at bordet kun er reserveret til det oprindelige antal gæster angivet på tidspunktet for reservationen,
så enhver forøgelse af antallet skal meddeles i forvejen, da det ikke altid er muligt for os at imødekomme Deres anmodning.


•  De kan bestille bord online under "bordbestilling"
Ved selskaber på mere end 8 personer skal der ved bordbestilling bestilles menu på forhånd, som serveres til hele bordet. Således kan vi være sikre på at kunne gøre vores arbejde ordentligt.
Menuer kan ses under fanen: Arrangementer og Selskaber

Den endelige menu skal vi bede om senest 4 hverdage dage før jeres reservation og vi skal bruge jeres endelige deltagerantal senest 4 hverdag før jeres reservation. Vær opmærksom på at dette deltagerantal vil blive faktureret som minimum ved arrangementet.

• Betaling med kreditkort?
Ved betaling med kreditkort pålægges et gebyr svarende til det kortudstederen opkræver af os.
Dansk udstedte kreditkort:. + 0,75-0,85% - Udenlandsk udstedte kreditkort: Visa/Mastercard + 1,78%. American Exprex & Diners + 2,40%
Det er ikke muligt at betale individuelt med nogen form for betalingskort. Det fulde beløb for hele selskabet, skal betales samlet på ét kort.

 • Kan vi reservere bord via e-mail?
Nej, ikke via e-mail, brug i steder vor online bordreservation.

• Annullering og ændring af bestående reservationer?
Eventuelle ændringer og annullering af bestående reservationer skal ske så hurtigt som muligt, så vi har mulighed for at tilbyde gæster på vor venteliste eventuelle borde, og kan kun ske via telefon 33 12 07 85 eller 22 98 07 85

HORESTAs regler for annullering og ændringer er gældende:
Afbestilling af et arrangement på:
• 12 personer og derover, skal rettidigt ske skriftligt senest fire uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement.
• under 12 personer skal rettidigt ske skriftligt senest to uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement.
Arrangement - krav på godtgørelse : 
Ved afbestilling af hele selskabsarrangementet eller reduktion på mere end 10 pct.
• til og med 6 døgn før afvikling af det bestilte arrangement kan hotellet eller restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 50 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.
• senere end 6 døgn før afviklingen af det bestilte arrangementet an hotellet eller restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 75 pct. af prisen for de afbestilte ydelser.
Ved manglende fremmøde (no show) har hotellet eller restauranten m.v. krav på fuld pris for hele arrangementet

.
• Skal der betales et depositum ved reservation?
Depositum kan forekomme.
 
• Har I en venteliste?
Ja, hvis man ønsker at blive føjet til ventelisten kan dette ske via vor online bordreservation.

• Hvad mange gæster kan der sidde ved et bord?
Vores største bord er for et maksimum på 12-14 personer. I alt har vi plads til ca. 100 gæster.

•  Kan man afholde selskab i restauranten?
Ja, man har muligheden for at reservere hele restaurant SCHØNNEMANN eller SCHØNNEMANN STUEN, der har plads til 20-36 gæster; se nærmere under arrangementer.

Om aftenen holder vi normalt kun åbent for selskaber.

Hvor mange skal der så til et selskab? Ja, helt nøgternt sagt, så kommer det an på, hvad I vil have at spise - og ikke mindst at drikke. Og da reglen er, at I skal bestille på forhånd, finder vi nemt ud af, om vi er på bølgelængde.
Hvis vi er, så kan I få restauranten for helt jer selv.

Vi har plads til ca. 100-110 gæster i hele restauranten afhængig af arrangementets karakter.
SCHØNNEMANN STUEN har plads til 20-36 gæster se nærmere under arrangementer.
- Og dette gælder selvfølgelig også hvis arrangementet ønskes afholdt indenfor vor normale åbningstider.
 
Er De interesseret i at afholde
et selskab her på Restaurant SCHØNNEMANN, skal De blot ringe og lave en aftale, men husk: Bestil i god tid
- så Deres arrangement er sikret.
 
• Har I en dress code for restauranten?
Vores dresscode er smart casual. 
 
• Kan I imødekomme specielle kost behov eks. glutenfri brød, halal- eller kosher kød?
Desværre har vi ikke tilbyde Glutenfri brød, Halal- eller Kosher kød, men ved bestilling i god tid kan vi evt. tilbyde vegetar ”retter”
Såfremt man ønsker glutenfri brød er det muligt selv at medbringe det eller vi kan ved bestilling i god tid special indkøbe dette, og beløbet tillægges regningen.
 
• Sælger I gavekort?
Ja, vi sælger gavekort ved henvendelse i restauranten eller via e-mail. Bemærk venligst, at der ved e-mail er et administrationsgebyr på 25,- Kr. pr. gavekort.

• Hvor er den nærmeste Bus, S-tog/Metrostation i forhold til SCHØNNEMANN?
Den er ca. 5 minutters gang til Nørreport station.
Herfra kører Metro, S-tog og regionaltog, samt en række buslinjer.
Blandt andet bus: 6A, 11A, 42, 81N, 94N, 150S, 173E, 184, 185, 350S.
 
• Må der være børn i restauranten?
Børn er velkomne på SCHØNNEMANN, men vi har ikke høje stole eller noget puslerum for små børn. Barnevogne o. lign. kan ikke medbringes i restaurantlokalet

• Har I en børnemenu?
Vi har ikke en specifik børne menu.
 
• Er der adgang for kørestolsbrugere?
Restauranten er ikke specielt velegnet til kørestole. Restauranten ligger 4 trapper ned fra gadeniveau og vi har ikke handicaptoiletter. Men vi vil selvfølgelig gøre hvad vi kan for at være behjælpelig med adgang og placering.
 
• Parkering?
Vi har ikke parkering foran restauranten, men der er forefindes P-huse i nærheden bla. på Israels Plads og Berlingske P-hus/Gl. Mønt.

• Kan man selv medbringe vand, øl, alkohol og spiritus?
Vi tillader normalt ikke at man medbringer egen vand, øl, alkohol og spiritus?

• Kan vi bringe en fødselsdag kage eller lignende?
Vi tillader ikke at man medbringer sin egen kage eller andre fødevarer.

• Restaurant SCHØNNEMANN er REFOOD certificeret.